آخرین اخبار
کد مطلب: 80316
خبري بسيار خوش براي "بيکاران" فارغ التحصيل
تاریخ انتشار : 1393/05/26
نمایش : 1584
رئيس کانون انجمن‌هاي صنفي کاريابي‌هاي کشور با اشاره به اينکه طرح کارورزي دانش‌آموختگان دانشگاهي به زودي اجرايي مي‌شود، گفت: کاريابي‌ها مسئول اجراي اين طرح هستند و پس از مشخص شدن بودجه به اجرا در مي‌آيد.
به گزارش سلام لردگان، بابک هاشمي‌پور، با بيان اينکه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعي طرحي را براي رفع مشکل بيکاري فارغ‌التحصيلان دانشگاهي در نظر دارد، اظهار داشت: اين طرح در معاونت اشتغال اين وزارتخانه طراحي شده و در صورت تصويب از طريق کاريابي‌ها اجرا مي‌شود.

رئيس کانون انجمن‌هاي صنفي کاريابي‌هاي کشور افزود: با توجه به اينکه بانک اطلاعات کارجويان و کارفرمايان در اختيار مراکز کاريابي است اين کار توسط اين مجموعه انجام مي‌شود.

هاشمي‌پور گفت: طبق طرح وزارت کار به هر کارورز به مدت يک سال در يک محيط کاري 400 هزار تومان ماهيانه حقوق پرداخت مي‌شود اما فرد کارورز در طول اين مدت مشمول قانون کار نخواهد بود و مي‌تواند به صورت خويش‌فرما از مزاياي بيمه استفاده کند.

به گفته وي، ورود همه فارغ‌التحصيلان بيکار در رشته‌هاي مختلف به اين طرح پس از احراز شرايط و ثبت‌نام در يکي از مراکز کاريابي آزاد است و دارندگان مدرک فوق‌ديپلم به بالا مي‌توانند از اين طرح استفاده کنند.

وي افزود: البته پيشنهاد داده‌ايم که حقوقي که دولت به اين افراد تخصيص مي‌دهد به تناسب مدرک تحصيلي افزايش پيدا کند.

هاشمي‌پور با بيان اينکه اين طرح مراحل پاياني تصويب را طي مي‌کند، گفت: در حال حاضر بايد منابع بودجه‌اي آن مشخص شود و ما پيش‌بيني مي‌کنيم که تا يک ماه آينده اين طرح به مرحله اجرا درآيد.

وي بيان داشت: موارد اصلاحي و پيشنهادي خود را در پيش‌نويس وزارتخانه اعمال کرده و براي انها ارسال کرده‌ايم تا با رفع نواقص، طرح کارورزي فارغ‌التحصيلان دانشگاهي هرچه سريع‌تر اجرايي شود.
منبع. جام
 
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 



جهت عضويت در کانال های خبري سلام لردگان روی تصاویر کليک کنيد
پیوند
سايت رهبري

دولت

مجلس